Monday, April 25, 2011

M@m@ DiEt L@gi..

Cerita psl bab diet nih mmg kekadang menensionkan mama la....termasuk minggu ni da 2 minggu mama berdiet..nampaknya hasil dari diet 2 minggu ni x sia2....chaiyookkk mama....itulah kata2 babah pada mama....tercabar jugak rasanya...selepas bersalin memang la berat badan mama menurun dan kekal sehingga sebelum mama berdiet...tp....mama nk try lagi biar berat badan mama capai ke tahap yang mama dan babah harapkan...


Kekadang memang teruja bila menahan diri daripada tak sentuh nasi walau sesudu..tetapi bila mengenangkan balik cabaran babah nak tak nak mama kene disiplin...mama x mao mengalah...kekadang jugak malas nk crite bab2 diet ni ngn kengkawan..kalo kene kwn yg close minded mcm2 dieorg pk...hanya org2 tertentu je leh crite..suka crite dgn kengkawan yg senasib ngan mama...

Pasal perihal menyusu aryan mama xkesa langsung psl walaupon mama berdiet, tp mama tetap makan makanan berkhasiat yang boleh memperbanyakkan lagi EBM mama disamping mama minum susu khas utk breastfeeding...alhamdulillah...so mama da tak risau bab 2...mama nk tgk hasil utk sebulan lagi camane....

Pening jugak bila tiba time memasak...kene pk nk masak apa utk babah...bila berdiet ni mama ckup malas nk masak menu yang leh hilangkan semangat mama utk diet..tiap-tiap ari kene search internet utk cari menu yg sesuai..huuhu....cian kt babah...terpaksa berkorban utk mama..asik2 nk kene ngadap sup...hee...tp nasib baik babah jenis yg x memilih utk makan...lega mama...

Mama pon kene bersenam jugak selain dari jaga pemakanan..nk bersenam ni mama da xleh bersenam cm dulu..leh joging sesuka ati...ari tu pon pegi jogging bawak aryan jugak..nasib baik awak x buat perangai...mama kene buat sit up disamping byk kan berjalan dan buat kerja yang menggunakan byk pergerakan..


so...i.allah mama akan teruskan niat murni mama ni dan mama harapkan sokongan daripada babah dan kengkawan tersayang....chaiiyookkkkkkk mama.....

2 comments:

Fardilla Fawzi said...

Caiyok2 mama aryan...heeee

Sy pun dah diet jgk..tp xtahan lapar la...cmne ntah nak diet...adoi...

lady butterfly said...

hahhhaaaaaaaa.....2 susah ckt la nk ckp..yg penting kene disiplin..kalo mula2 jnganla smpi x mkn ns lgsung..mkn tp ckt..da lame baru try x mkn lgsung...lagi la nk kawen ni dilla..ken jge bdn...time akak dulu time nk kawen 2 la bdn makin berisi...mmg xdiet lgsung..huhu..akibatnya tanggung sendiri la...huhu